Aquest web utilitza galetes (cookies) per millorar l'experiència de navegació. Si continues navegant, entendrem que acceptes la seva utilització. Accepto | Més informació

Darreres incorporacions a la programació

Les darreres novetats de la Fira 2011 tenen a veure tant amb les activitats artístiques com a les adreçades exclusivament als professionals inscrits, incloses al programa de l’MPM-Mediterrània Professional Meeting. Amb aquestes incorporacions, la Fira arriba a un total de 270 activitats, set més que les que es van anunciar inicialment.  
2011/11/05 18:06:50 Europe/Madrid

Les darreres novetats de la Fira 2011 tenen a veure tant amb les activitats artístiques com a les adreçades exclusivament als professionals inscrits, incloses al programa de l’MPM-Mediterrània Professional Meeting. Amb aquestes incorporacions, la Fira arriba a un total de 270 activitats, set més que les que es van anunciar inicialment.

 

Pel que fa a les incorporacions a nivell artístic, la Fira ha programat per a dissabte 5 de novembre dues actuacions no incloses al programa de paper. Per una banda, el grup de dansa del país basc Kukai Dantza Konpainia, després d’oferir la mostra del taller treballat prèviament amb l’Esbart Marboleny, posarà en escena, a les 19:25h, al pati del Kursaal, el seu espectacle Karrikan. Per altra banda, a les 23:00h, el narrador Ferran Martín, oferirà un segon passi del seu espectacle Entre el tabú i lo sagrat, a l’Auditori de la Fundació Caixa Manresa. No una incorporació sinó una baixa ha provocat un canvi de darrera hora en la programació. El grup La Banda d’en Vinaixa, oferirà la seva proposta de ballables Folc i Folc, a la plaça Major, diumenge a les 12:00 h, en substitució de Sarau Alcudienc, que finalment no podrà venir a Manresa per raons alienes a l’organització.

 

Pel que fa a les noves activitats del Mediterrània Professional Meeting (que es duen a terme a la Llotja Professional), dijous 3 de novembre, a les 17:30 h, tindrà lloc la presentació d’U de Cultura, una nova empresa nascuda amb l’objectiu de donar suport a la cultura des d’una nova perspectiva. Divendres 4 de novembre, a les 17:00 h, està prevista la presentació de l’associació Kacu Mensi, entitat per a la projecció i protecció dels espectacles infantils i familiars. I a les 18:00 h, es presentarà el llibre “Sicus. 20 anys de sabor de rumba. Vivències d’una veu gitana en projecció mundial”, de Cinta S. Bellmunt, editat per l’Editorial Cossetània. Dissabte 5 de novembre, a les 16.30 h, tindrà lloc una trobada de professionals de concerts familiars, tant productors com programadors. Es tracta de la primera activitat de la Plataforma de Concerts Educatius de Catalunya (Lacord), que es va presentar el 26 d’octubre a l’Auditori. Lacord engloba 22 entitats públiques i privades que juntes sumen una programació de més de 4.000 concerts i activitats educatives anuals. Aquest encontre ha estat afavorit per l’aposta de la Fira en la producció d’aquesta tipologia d’espectacles. El mateix dia, a les 18:00 h, es presentarà Regrowth, el segell de qualitat creat pels grups La Coixinera, Sitja i Hexacorde, amb l’objectiu de renovar el coneixement de la tradició d’una manera experimental.

 

Més facilitats per a l’adquisició de localitats

Una altra novetat respecte a la informació inicial fa referència a l’ampliació de taquilles, a més de les del Kursaal. Així ara s’anuncia un punt de venda d’entrades de la Fira a la Sala Carlins, que s’afegeix al de l’Auditori Mestre Blanc i l’Envelat Milcentenari, que posaran a la venda les entrades mitja hora abans de començar els espectacles que acullen. La resta de la jornada, les entrades es podran comprar a les taquilles del Kursaal i a les taquilles especials instal·lades per a l’ocasió a la plaça Sant Domènec.L’objectiu és facilitar al màxim l’accés als espectacles als espectadors i als professionals. En aquest sentit, la Fira enguany ha establert alguns convenis de col·laboració per dur a terme acords de promoció que ofereixen, per exemple, entrades gratuïtes als donants del Banc de Sang, que estarà instal·lat dissabte 5 de novembre al FiraPasseig, o als socis del Club Súper 3que vulguin anar a veure algun dels espectacles de pagament adreçats al públic familiar. En aquest darrer cas, els socis del Club Súper 3, de fins a 12 anys, hauran d’anar acompanyats de com a mínim un adult, que sí que haurà d’adquirir l’entrada. Queden exempts d’aquestes promocions els espectacles de Los Galindos, Nicole & Martin i el Taller de màscares i el Carrusel Ecològic del FiraPasseig.

 

Èxit de la venda anticipada

Els canvis introduïts per l’organització de la Fira pel que fa a l’avançament temporal de la venda anticipada i les noves facilitats d’abonament amb el Toc de la Mediterrània, el MiniToc i l’abonament de l’Auditori del Conservatori, han donat els resultats. En aquests moments ja hi ha 7454 localitats ocupades, la meitat de les quals aproximadament corresponen a les sessions del servei educatiu que enregistra per primer cop en la història del certamen el 100 % d’ocupació. Segons aquestes dades, la Fira ja ha arribat al 60 % del total de localitats computades en la passada edició, per la qual cosa les previsions que es fan són optimistes.

 

El rànquing d’ocupació pel que fa als espectacles amb audiències adultes segueix liderat per l’espectacle conjunt de Roger Mas i la Cobla Sant Jordi, que ja ha exhaurit les localitats, seguit dels treballs conjunts de Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries amb Pep Gimeno ‘Botifarra’, i de les extraordinàries bandes balcàniques Taraf de Haidouks i la Kocani Orkestar. En l’apartat de les arts escèniques, l’espectacle inaugural del Festival Grec de Barcelona que protagonitza la Companyia de dansa Gelabert Azzopardi, en la gestació del qual ha pres part la Fira Mediterrània, i l’obra Habibi / Amado, nominada als Premis Max 2011 (els de més prestigi a l’Estat espanyol en matèria d’arts escèniques) lideren les vendes. Habibi / Amado es podrà veure al Teatre Conservatori, dissabte 5 de novembre a les 18:00 h i a les 22:00 h.

 

Podeu seguir les darreres novetats de la Fira a través del web www.firamediterrania.cat i de les plataformes 2.0 (facebook, myspace i issue). També podreu veure tots els tuits que s’han publicat de la Fira amb el hashtag #Fmediterrania.