Aquest web utilitza galetes (cookies) per millorar l'experiència de navegació. Si continues navegant, entendrem que acceptes la seva utilització. Accepto | Més informació

Fira Mediterrània presenta nou disseny de llotja i serà la primera que fuig de l’estètica clàssica

Hi ha 46 estands, tots plens a hores d'ara
2013/10/14 12:21:00 Europe/Madrid

Hi ha 46 estands, tots plens a hores d'ara

L'empresa A Nou Serveis d’arquitectura i immobiliaris, SL, que lideren el manresà Lluís Piqué i el navarclí Joan Escalé, ha guanyat la convocatòria publica per al disseny i muntatge integral de la Llotja de la 16a Fira Mediterrania de Manresa. Piqué i Escalé han proposat un canvi total en la concepció estètica de la Llotja, i realitzaran un gran rusc en el qual les abelles son els professionals que assisteixen al certamen. A Nou Serveis va quedar per davant de dos empreses procedents de Barcelona i Sant Boi de Llobregat. La Llotja Professional de la Fira té capacitat per a 46 estands, els quals, a hores d’ara, estan completament ocupats.

L’empresa guanyadora s’ha inspirat en un producte d’arrel mediterrània, la bresca (niu d’abelles), una estructura formada per cel·les de cera en forma hexagonal que serveixen d’habitacles per la cria d’abelles i per a dipòsits de mel. A Nou Serveis ha treballat aquest concepte (bresca) en dos aspectes: el material i el formal.

Ecològicament sostenible

El material constructiu que han utilitzat per a la creació d’estands, zones i mobiliari és el cartró niu d’abella, un producte fabricat en paper i amb una forma interior hexagonal, especialment dissenyat per l’embalatge i la cura dels productes delicats que requereixen una protecció especial. És un producte molt lleuger i de gran resistència, substitutiu del polipropilè expandit (porex) i de la fusta o productes derivats d’aquesta com el conglomerat de fusta, el tablex, etc…

Habitualment, l’empresa utilitza com a matèria primera plafons de cartró de diferents gruixos formats per dues làmines exteriors i una estructura interior amb forma de niu d’abella, fabricades amb matèries 100% reciclades i totalment reciclables i reutilitzables: un conjunt càlid, lleuger, fàcil de muntar, i de gran resistència que el fa molt segur i apte per a múltiples aplicacions. Tot plegat fa que el disseny sigui sostenible mediambiental i econòmicament, en sintonia amb la voluntat de la Fira Mediterrània d’evidenciar que el medi ambient també forma part dels seus eixos estratègics, de la seva acció, i que, en aquest sentit practica, un consum sostenible.

A nivell formal han estructurat l’espai dels estands com si passegéssim pel mig d’una bresca, així els estands presenten una forma octogonal, oberta a tres cares i amb una disposició morfològica. Amb el fil conductor del “niu d’abella” han dissenyat la majoria d’elements de la Llotja amb la forma de les cel·les. I ho han fet sobre un paviment blau de moqueta firal M3, que evoca la mar Mediterrània. El terra dels estands, en forma de cel·la, és de color verd, vermell i groc, els colors del logo de la Fira, segons la seva mida.

El despatx d’arquitectes

L'empresa A Nou Serveis d’arquitectura i immobiliaris, SL és un despatx professional amb seu a Navarcles (Bages) que treballa des del 1995 en els camps de l’arquitectura, ventall d’actuació que amplia a l’arquitectura efímera i amb el disseny i producció d’estands, materials de suport per a exposicions, mobiliari i objectes elaborats amb cartró del tipus niu d’abella sota la marca A9C. L’empresa va entrar en el mon del cartró per l’interès de treballar aquest material, com a una oportunitat, un nou repte per enriquir el seu bagatge professional i ampliar les possibilitats d’oferir nous projectes interessants als seus clients. El seu treball va des de la concepció fins a l’execució, amb mètodes i tècniques que garanteixen la qualitat del producte.