El Museu d'Història de Catalunya dedica el cicle Nits d'estiu a les veus joves de la Mediterrània

29/6/2022

Cocanha, La gravetat de Coulomb, Momi Maiga i Tarta Relena actuaran aquest mes de juliol a la terrassa del Museu d’Història de Catalunya, al cicle  Veus joves d’arrel Mediterrània organitzat en col·laboració amb la Fira Mediterrània de Manresa. El cicle tindrà lloc els dimecres de juliol a les 22 h i inclou quatre concerts de joves artistes on modernitat i tradició es troben de la mà de músiques procedents de tots els racons de la Mediterrània.

El duet occità de veus femenines Cocanha obrirà el cicle el 6 de juliol amb el seu repertori tradicional de sonoritats úniques, al ritme de panderetes, tambors i percussió corporal de peus i mans, i un missatge que qüestiona la misogínia i la relació amb la norma.

El trio La gravetat de Coulomb agafarà el relleu del 13 de juliol, amb el seu homenatge als gèneres de ball de places i envelats interpretat amb els sons tradicionals del flabiol, l’acordió diatònic i el clarinet baix, sense defugir altres sonoritats i harmonies que empatitzen amb el segle XXI.

El 20 de juliol serà el torn del cantant i compositor senegalès Momi Maiga, que en companyia del percussionista Aleix Tobias, Marçal Ayats al violoncel i el mexicà Carlos Montfort al violí establiran un diàleg musical entre les seves respectives cultures.

El duet Tarta Relena serà l’encarregat de tancar el cicle el 27 de juliol explorant a cappella i amb una marcada presència d’electrònica, les sonoritats del seu repertori de músiques de tradició oral i cançons d’autor de la Mediterrània.

Abans dels concerts, el Museu oferirà una visita guiada a l'exposició temporal Els Català, fotògrafs d'un segle, una mostra de l'ingent llegat de les imatges de la família Català, testimoni dels moviments i corrents artístics i culturals que es van produir al llarg del segle XX i part indissociable de la iconografia de la història catalana.

Més informació

Cocanha.jpg

Les occitanes Cocanha