Aquest web utilitza galetes (cookies) per millorar l'experiència de navegació. Si continues navegant, entendrem que acceptes la seva utilització. Accepto | Més informació

David Ibáñez és el nou director artístic de la Fira Mediterrània

El gironí David Ibáñez serà el nou director artístic de la Fira Mediterrània durant els propers dos anys. El comitè executiu de la Fundació Fira Mediterrània, l’òrgan encarregat d’escollir el candidat o candidata més adient per ocupar el càrrec d’entre les vuit persones sol·licitants, s’ha reunit avui a Manresa per prendre una decisió.
2012/03/20 16:03:00 Europe/Madrid

El gironí David Ibáñez serà el nou director artístic de la Fira Mediterrània durant els propers dos anys. El comitè executiu de la Fundació Fira Mediterrània, l’òrgan encarregat d’escollir el candidat o candidata més adient per ocupar el càrrec d’entre les vuit persones sol·licitants, s’ha reunit avui a Manresa per prendre una decisió. Després de valorar a fons les propostes, el comitè ha considerat que el projecte més adequat per a la Fira Mediterrània de Manresa és el que ha elaborat David Ibáñez, gestor cultural de llarga trajectòria professional que ha dut a terme tasques artístiques i de programació musical a Girona des del 1999.

David Ibáñez, llicenciat en Ciències Econòmiques per la Universitat Autònoma de Barcelona, amb un post-grau en Gestió Cultural per la Universitat de Barcelona, actualment és el coordinador de l’Espai Marfà de l’Ajuntament de Girona, un nou equipament dedicat a la creació, formació i assessorament en matèria de música moderna, a la vegada que exerceix la direcció artística externa de música moderna de l’Auditori de Girona. Anteriorment, havia estat coordinador d’activitats Musicals de l’Auditori de la Mercè (a Girona), codirector artístic del Festival de Músiques Religioses del Món de la mateixa ciutat, programador musical al seu Auditori Palau de Congressos i cap de Màrqueting i comunicació al mateix equipament. Ibáñez també desenvolupa la seva faceta com a intèrpret musical.

Segons les bases, alguns dels criteris que ha tingut en compte el comitè executiu a l’hora de prendre una decisió són la proposta de planificació de la programació i de les activitats professionals d’acord amb una estratègia de desplegament de la línia artística de la Fira; la proposta de coordinació dels aspectes artístics descrits; la proposta de desplegament de la cooperació amb altres fires i institucions; la proposta descriptiva de la programació i de les activitats professionals, i la proposta tècnica de captació de recursos en l’àmbit de la coproducció, entre d’altres.

A les clàusules de la convocatòria de la direcció artística destacava, entre les funcions de la direcció artística, la programació i desplegament de la línia artística de la Fira Mediterrània de manera que es mantingui i potenciï aquest mercat d’espectacles com un referent de qualitat artística no sols a Catalunya sinó també en l’àmbit internacional. Les bases també descrivien altres tasques, com seleccionar projectes de producció i coproducció dedicats a les arts amb accent en l’arrel i en l’arc mediterrani i desenvolupar les línies artístiques que contribueixin a la generació de nous recursos econòmics per augmentar l’autofinançament de les activitats de la Fira.

Els plecs de la convocatòria es van publicar el 6 de febrer al web de la Fira Mediterrània i la convocatòria va estar oberta durant 21 dies naturals a comptar des de l’endemà de la seva publicació, fins el 27 de febrer. L’avaluació de tota la documentació rebuda va acabar el 7 de març.

El comitè executiu de la Fundació Fira Mediterrània està presidit per Lluís Puig (director del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana –CPCPTC- del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya). Joan Calmet, el regidor de Cultura de l’Ajuntament de Manresa, n’és el vicepresident. Les vocals són Assumpta Bermúdez (de l’Ajuntament), Eulàlia Jardí (del CPCPTC) i Marisol López (de l’Institut Català d’Empreses Culturals). També en forma part el gerent de la Fundació, Jordi Bertran.