A l’octubre de 2021, amb motiu de l’AI and Music S+T+ARTS Festival, el pianista Marco Mezquida, juntament amb Philippe Salembier, Josep Maria Comajuncosas Ivan Paz i Joan Cañelles, van estrenar el seu projecte ‘Piano+AI’ a L’Auditori. El projecte va ser una cocreació entre Sónar, la UPC i Betevé amb el suport d’ESMUC.
El 2023, el projecte ha aconseguit la seva maduresa creativa i tecnològica gràcies al treball continuat de Marco, Philippe i Josep. Pel 30è aniversari de Sónar, rere la curadoria de Lluís Nacenta ‘Piano+AI’ s’ha “reprocessat” per dur a terme un exercici radical d’obertura i experimentació creativa.
Guiat pels enginyers que han desenvolupat el programa, a la Fira hi interactuarà el pianista i compositor manresà Manel Camp, experimentant per primer cop un diàleg musical entre el piano i la Intel·ligència Artificial.
La Sala d’exposicions del Centre Cultural el Casino acollirà aquesta intervenció artística.